Kako izabrati pravo putovanje tj turistički arnžman?

Rubicon Travel |
kako izabrati pravo putovanje

Olako se smatra da je dovoljno izabrati destinaciju koja vam se učinila zanimljiva ili je postala popularna u vašem okruženju, i vreme koje se ukazalo kao odgovarajuće, da prelistate novine ili internet i uplatite putovanje. Naročito je ovakav izbor putovanja čest kod samostalne organizacije putovanja, oslanjajući se na fotografije sa interneta ili komentara osoba koji su već imali iskustva sa takvog putovanja.

Poznavajući mnogo destinacija koje su zanimljive za naše ljude, i slušajući hvalospeve o ličnim sposobnostima i uspesima da se organizuje tako važan deo života kao što je na primer godišnji odmor, nije mi promaklo nekoliko stvari: stav da je putovanje preko turističke agencije opterećeno cenom usluga turističke agencije pa je danas preko savremenih informacionih, komunikacionih i platnih sredstava svaka destinacija dostupna kupovinom iz kuće čime se troškovi agencije izbegavaju, i konačno čitava gradacija slučajno ili namerno iznetih netačnih zaključaka od logičnog nepoznavanja principa organizacije turističkih kretanja do skrivanja neuspeha lično organizovanog putovanja.

Ono što treba znati je da je princip rada turističke agencije takav da , oslanjajući se na masovnost putnika (primer- čarter putovanje), agencija ispred grupe putnika, dugogodišnje saradnje i poslovnih ugovora dobija niže nabavne cene svih usluga na putovanju na koje se ugrađuju troškovi i zarada agencije ali do iznosa koji je finalno niži od svake cene koju bi individualni putnik sam ostvario.

Sa druge strane, pojedini hoteli preko rezervacionih sistema samo jedan deo svojih usluga nude po nižoj ceni od regularne, u cilju stalnog prisustva na tržištu. Neretko se dešava da putniku na ovaj način pripadne delimično lošija usuga (lošija soba, položaj sobe, vrste ishrane, bez interneta, rezervisanog parkinga i sl..), što putnik često i ne vidi, jer nema mogućnost da uporedi usluge sa drugim načinom "nabavke" hotelske usluge. Dakle, kada samostalni putnici pronađu na izgled jeftiniji smeštaj od turističke agencije, oni i nemaju kome da se žale, već se umire time da su ionako "jeftinije" prošli nego ako bi putovali kroz aranžman agencije.

Naravno, u društvu niko ne priča svoje neuspehe, već ističu svoje vrhunske organizatorske i poslovne karakteristike. Obično su organizatori muškarci, koji u društvu opisuju "uspešnost" putovanja sve dokle njihove rođene saputnice nakon dužeg kolutanja očima i kiselih osmeha ne prokomentarišu sa ne baš potvrdnim komentarima. Naravno, dešava se da u istom hotelu samostalni putnik dobije istu cenu od onih koji su smešteni preko agencije koja posluje pod sezonskim ugovorom za deo kapaciteta hotela, najčešće u slučaju kada se recimo zbog lošeg vremena primeti oseka putnika, pa hotelijer spušta cene na licu mesta kako bi bar nešto izvukao iz hotela koji ima fiksne dnevne troškove.

Da zaključimo: putovanje individualaca je njihova kreacija i rizik koji može biti jeftiniji u nekim slučajevima od putovanja preko agencije, dok je  putovanje preko agencije je bezbednije po više osnova, po pravilu je jeftinije, i postoji mogućnost reklamacije u slučaju da putovanje nije organizovano kako je dogovoreno, kao i povraćaj novca. Naravno, stručna asistencija predstavnika agencije ili vodiča na putovanju je uvek dobrodošla.

Izbor vremena putovanja: Turističke agencije bez sumnje imaju više mogućnosti da utvrde i ponude svojim putnicima najpovoljnije vreme za putovanje, naročito za interkontinentlna putovanja. Za svako putovanje za koje se putnik obrati turističkoj agenciji, može dobiti sve potrebne informacije vezane za traženo putovanje, i to ne samo one informacije koje očekuje putnik, već i mnoštvo drugih informacija koje su neophodne za putovanje, a za koje putnik nije znao, što je u obostranom interesu, kako bi se putovnje realizovalo uspešno. Izabrati putovanje gde očekujete mir, a odvija se za vreme školskih raspusta je veliki rizik i moguće neuspeh putovanja, naročito ako su banje i spa centri u pitanju.

Uspešnost putovanja je odnos očekivanog i doživljenog. Cena putovanja se odnosi na doživljeno, pa problemi izbijaju onda kada se cena veže za očekivano. Neki putnici nisu skoncentrisani kada biraju svoje putovanje, bilo individualno bilo preko agencije. Pojedini putnici u grupi koriste priliku da se nametnu kritikama vezanim za smeštaj, komfor, higijenu... u cilju predstavljanja sebe kao savršene ličnosti koja ima vanstandardne uslove za život, što bi trebalo da mu podigne ugled u društvu.

Izbor teme putovanja: Važno je utvrditi razlog putovanja pa tek onda izabrati destinaciju i vreme putovnja. Ako u toku godine prezauzeti otac želi da ima vreme da se maksimalno izigra sa svojom decom ili pak da se naspava u hladovini na samoj plaži, dok se deci nudi niz zanimljivosti gde se mogu po ceo dan sami zabavljati, ako kao bračni par po prvi put sami idu na letovanje jer su im deca porasla, pa konačno traže potpuni mir kako bi se posvetili sebi... potrebno je dosta informacija i saveta stručnih lica oko izbora putovanja koji bi odgovarao zamišljenom putovanju. Ima dosta putnika koji sami putuju, i njima je interesantno da mesta koja obilaze imaju toliko novih sadržaja da im je svaki dan zanimljiv za nova samostalna istraživanja, pa je i njima potreban stručni savet turističke agencije.

Društvo za putovanje:  Ne odnosi se samo na sopstveno društvo, već i ljude u nesposrednoj blizini u toku putovanja. Ako pravilno izaberete putovanje (mesto, smeštaj, kvalitet) vrlo je verovtno da ćete susresti i družiti se sa ljudima sličnim sebi, što je rasterećujuća i bitna stvar za odmor. Prijatno druženje se često više pamti od mesta putovanja, a neka postanu i trajna. Primer je turističko krstanrenje na kruzerima. Takva putovanja zaista su puna druženja baziranim na sličnim manirima putnika.

Dinamika putovanja:  U mnoga putovanjima dinamiku putovanja se ne vidi na prvi pogled. To može biti lokacija smeštaja u odnosu na primer centar mesta ili plaže, gde je potrebna fizička kondicija putnika, do kružnih putovanja gde se svaki dan menjaju prevozna sredstva i hoteli. Imao sam iskustva sa (poznatim) putnicima koji su letovali tako da su čitav dan spavali a noću spremali tekst za pozorišnu predstavu, ili koji su za 10 dana prepešačili deset pravaca od hotela do plaže i nazad (20m) od sobe do restorana 3 x dnevno, i prevezli se u dva smera do aerodroma i hotela... Takođe, i putnike koji su od samog jutra pešačili do posedneg tenutka večere kada bi izbijali uvek iz drugih pravaca puni utisaka i doživljaja...

Zaključak: Vrlo je važno da se informativno pripremite za putovanje. Izbor prave destinacije, vremena i sadržaja uvek ide pre utvrđivnja cene putovanja i drugih elemenata putovanja. Zato je važno da pružite poverenje turističkoj agenciji u koju imate poverenje.

Rubicon travel je turistička agencija na Voždovcu koja nudi najveći izbor turističkih putovanja i bavi se davanjem informacija i pomaganjem svojim klijentima u izboru destinacije. Službenici Rubicon travela imaju svoju klijantelu za koje znaju gde su bili i gde bi putovali, koje su im želje kako u ovim glavnim pitanjima, tako i u izboru kvaliteta i strukture smeštaja, budžetu, ambicijama i drugim stvarima koje su potrebne za pravilan izbor putovanja. Obzirom da imamo ugovore o sub- agenturi vodećih domaćih i inostranih turističkih agencija, hotela i prevoznika, trudimo se da uz najpovoljnije cene predložimo svojim klijentima putovanje koje oni sami ne bi mogli da organizuju, ne samo po očekivanjima, nego i po cenama. Iz svih razloga, mi vas očekujemo kako bi smo zajednički ostvarili cilj vašeg putovanja.